HERFSTVACCINATIECAMPAGNE - COVID EN GRIEP
Op basis van uw medisch dossier heeft u van de praktijk via e-mail of per post een uitnodiging gekregen om u te laten vaccineren tegen covid en griep in de praktijk, omdat u behoort tot één van de risicogroepen.
De praktijk organiseert specifieke vaccinatiemomenten voor covid op zaterdag 27 september en 11 oktober en voor griep op zaterdag 15 november, waarvoor u een afspraak kunt maken via deze links:
KLIK HIER VOOR EEN AFSPRAAK VOOR UW COVID-VACCIN
KLIK HIER VOOR EEN AFSPRAAK VOOR UW GRIEP-VACCIN
Om de vaccinatie vlot te laten verlopen vragen wij u graag volgende info grondig te lezen.
Wat meenemen?
- Breng zeker uw griepvaccin mee dat u zonder voorschrift kunt halen in de apotheek. Bewaar dit voordien zeker in de koelkast.
- Het is wel aangeraden om deze uitnodigingsbrief mee te nemen naar de apotheek in functie van de terugbetaling.
- Het covidvaccin is beschikbaar in de praktijk en dient u niet mee te nemen.
- Identiteitskaart.
Wat kosten de vaccinaties?
- Voor het covidvaccin moet u niets betalen. Dit wordt gratis door de overheid beschikbaar gesteld.
- Gezien u tot de prioritaire doelgroep behoort, wordt uw griepvaccin gedeeltelijk terugbetaald en betaalt u zelf € 4,08 of € 2,45 bij een verhoogde tegemoetkoming. Vraag aan de apotheek een bewijs van betaling om in te dienen bij uw ziekenfonds. Bij sommige ziekenfondsen ontvangt u nog een extra tegemoetkoming.
Praktische tips
- Gelieve stipt aanwezig te zijn op het uur van uw afspraak.
- Het vaccin wordt in de bovenarm geplaatst. Draag daarom losse kledij waarbij u de bovenarm vlot bloot kan maken.
- Tijdens het vaccinatiemoment wordt u enkel gevaccineerd. Het is niet de bedoeling om op het vaccinatiemoment voorschriften of een andere medische vraag te stellen. Hiervoor kunt u altijd online of telefonisch een afspraak maken.
- Indien u de dag van uw afspraak één van de volgende symptomen (koorts, hoesten en/of ademhalingsmoeilijkheden, spierpijn, keelpijn of hoofdpijn, vermoeidheid, geur- en smaakverlies, verkoudheid, diarree) zou hebben, kunt u best uw vaccinatie uitstellen. Neem contact op met de praktijk voor een nieuwe afspraak.
Mocht u geen uitnodiging hebben ontvangen en toch behoren tot één van de risicogroepen of mocht u toch een covid- of griepvaccin wensen zonder dat u behoort tot één van de risicogroepen, kunt u telefonisch een afspraak maken voor één van de vaccinatiemomenten.
WIJZIGING TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID VANAF DINSDAG 2 SEPTEMBER
We informeren u graag over enkele belangrijke wijzigingen binnen onze huisartsenpraktijk. Zo willen we u beter helpen én meer tijd en aandacht bieden tijdens consultaties.
Wat verandert er?
In de voormiddag krijgt u voortaan rechtstreeks ons vast secretariaat aan de lijn. We werken niet langer standaard met het externe telesecretariaat. Enkel bij afwezigheid van het vast secretariaat schakelen we uitzonderlijk door.
In de namiddag zijn we telefonisch enkel bereikbaar voor medisch dringende vragen. Daarom vragen wij u:
- Voor administratieve vragen, afspraken of annulaties steeds in de voormiddag te bellen.
- Bij voorkeur online een afspraak te maken via onze website.
Alle details vindt u onderaan bij CONTACT.
Dank voor uw begrip en medewerking
ATTESTEN EN VOORSCHRIFTEN
Vanaf heden worden attesten en voorschriften uitsluitend tijdens een consultatie verstrekt.
Een consult biedt de nodige ruimte voor overleg, onderzoek en het verzamelen van relevante informatie.
• Voor attesten is tijd en actieve inbreng van de patiënt nodig — plan hiervoor een consult.
• Medicatie vereist medische opvolging — voorschriften kunnen daarom niet meer telefonisch worden aangevraagd. Vraag tijdens het consult voldoende medicatie voor tot uw volgende afspraak.
HELENA: UW DIGITAAL GEZONDHEIDSPORTAAL
Beste patiënt
Vanaf nu kan u gebruik maken van Helena, een veilig en gebruiksvriendelijk digitaal gezondheidsportaal. Via Helena ontvangt u medische documenten zoals voorschriften, attesten, laboresultaten en verwijsbrieven rechtstreeks van uw arts.
U kan er ook delen van uw medisch dossier inkijken en berichten ontvangen van uw zorgverleners.
Indien u nog geen Helena-account heeft, ontving u hierover een persoonlijke uitnodiging per e-mail. Registreren is eenvoudig met uw eID of Itsme.
Meer informatie vindt u op www.helena.care of in de brochure die beschikbaar is in onze praktijk.
Vraag gerust meer uitleg aan Dr. Winne of aan het onthaal.